JULKÄNSLOR

Regnet bara öser ner så jag sitter på ett fik med gratis internet och bara myser. Utanför så lyser det lite julpynt och här inne spelas det julmusik lite då och då så lite julkänsla får man i alla fall, trots att det spöregnar och inte ligger någon snö på backen.

Middagen i lördags blev mycket lyckad och ni lär ju inte bli förvånade när jag säger att det slutade med en utgång. Vi fick besök av Sabina och Lisa som var taggade, så när regnet hade upphört hade vi inte längre någon undanflykt. Blev en mycket rolig kväll, så det tackar vi för. Kom hem vid 7 på morgonen så sov en stund in på dagen.. Man är helt död dagen efter man har varit ut här. På kvällen fick vi besök av Carro så det fick bli en liten filmkväll med massa prat.

Idag har vi inte kunnat göra någonting eftersom att regnet bara har öst ner hela dagen. Vaknade imorse och såg att våran hyresvärd hade ringt. Fick smått panik, skulle vi bli utkastade nu? Man vet ju aldrig liksom.. Men nej, det var en vattenskada utanför våran lägenhet.. Vi bor ju höst upp så det lär ju ha läkt in från taket så nu har vi lite småpanik för vi vill verkligen inte behöva flytta ut ifall det skulle bli värre, det har ju trots allt inte slutat regna.

Nu kom det in två småpojkar med tomteluvor och en tamburin och sjöng.. haha sötisar.

Tror jag ska börja bege mig hemåt snart. Eller först ska jag gå och kolla om jag hittar en sockerkaksform någon stans så vi kan göra sockerkaka ikväll. Är så grymt sugen på varm sockerkaka och mjölk. Lite pepparkakor skulle också vara gott. Julkänslorna kommer fram mer och mer. Ska bli så otroligt mysigt att komma hem och fira jul.

Imorgon ska vi på marknaden och leta julklappar.

Ha det så bra kompisar, PUUUUSS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0